Perasaan aku yang telah dieksploitasi

Lagi 2 bulan, genap 2 tahun aku kenal dia. Aku tak tahu kenapa aku suka kat dia. Aku suka perasan sendiri. Ni lah masalah aku sebenarnya. Dan dia mungkin telah gunakan aku untuk kepentingannya. Sejarah berulang lagi. Aku jugak yang memendam rasa. Padan muka aku...

Kenapa lah aku selalu kena macam ni. Aku sedih tak terkata. Salah aku sebab cuba nak fikir pasal orang perempuan....

Patut lah tuhan dah tunjuk kat aku dari awal lagi. Kenapa setiap kali dia cuba menghiburkan aku, aku rasa berat je . Aku tak ikut terhibur pun.

Lagipun, dia bangsa lain. Memang tak mungkin terjadi lah.

Tapi yang kali ni tak seberat dulu. 4 tahun dulu dugaan yang aku kena lagi berat. Bulan puasa lak tu. 2 tahun lebih aku syok sendiri. Aku ingat aku datang cari dia. Aku ingat dia datang cari aku. Rupa-rupanya tiada siapa cari siapa. Dia dah pun kawin masa tu. Aku tak sengaja terlihat gambarnya di facebook. Sebelum tu tak pernah pun jumpa facebook dia. Mungkin tuhan nak tunjuk kot. Oleh kerana sayang nak batalkan puasa yang ada beberapa jam lagi. Aku tahan jugak la sampai berbuka. Dengan penuh linangan air mata.


Dan kali ni sejarah berulang. Aku dah tak tahu nak kata apa dah. Rasa macam nak doa supaya dijauhkan .....

Ulasan

  1. sabarlah..dugaan ni memang bermacam macam....
    yg dah terikat pun dugaannye lain pulaa :)

    memang sennag suruh brsbr..tp nk buat tu susah....cuma kalau kita kembali serah hati pd DIA, ye..inshaALLAH... hati sedikit lega dan tenang...amin !

    BalasPadam
  2. admin filem12:11 PTG

    awak je lah jadi pengganti. nak tak? kalau dah berpunya maaflah.

    BalasPadam

Catat Komen

Sebarang komen membina adalah di alu-alukan.

Catatan popular daripada blog ini

Cara kawal berat badan dan info kesihatan mengenainya