Hensem yang pemalu

Aku hairan kenapa aku ni walaupun dah di pertengahan usia, masih mempunyai keinginan untuk berkahwin. Sebab aku ni normal la, HAHAHAHA

Kadang-kadang aku pun hairan kenapa aku ni yang ramai orang nak, dan ade juga orang datang meminang (aku lelaki), tapi aku masih tak kahwin. Sebab aku cerewet HAHAHAHA

Aku tak tengok pun lagi anak kepada mak yang datang meminang aku tu. Tapi aku kenal la mak dia tu sebab dia adalah ustazah yang ajar aku mengaji dulu. Tapi, aku dah terbagitau kat mak aku yang aku tak jadi. Sebab dia aku dah penat tunggu. Aku tak tahu lah ape masalahnye asyik tak jadi datang, mak dia je yang datang. Tapi aku kan lelaki, aku la yang patut datang rumah dia tengok. Mak dia pun dah bagi 'greenlight'. Tapi aku risau, kalau aku tak suke nanti cane? Aku ni kalau tak suke, orang boleh nampak kat muke aku.

Yang paling aku geram, sebab rambut aku yang rebonding ni kene potong semata-mata nak jumpa dengan dia. Alih2 dia tak jadi datang. Habis jahanam rambut aku. Terserlah kekurangan rambut aku yang tanpa rebonding. Bukan senang kalau rambut aku dah pendek. Aku paling tak suka...

Macam-macam andaian  aku buat kat diri aku sendiri tentang mengapa aku masih tak kawin walaupun aku memang nak sangat kawin. Kadang-kadang aku gi jalan2, aku dapat rasa ada yang memerhati. Tak kira lelaki, perempuan , pakcik , makcik. Mungkin wajahku sikit comel. Tapi aku laki. Sensitif lak tu. Oh, ya. Sebab aku ni pemalu, sebab tu la aku belum kawin. Nak tackle perempuan yang aku suka? Memang tak...aku malu sangat. Nervous pun ada. Risau pun ada. Terfikir kalau dia dah ada boyfriend. mcm2 lah...

Dek kerana muka aku yang babyface ni (mungkin), aku kelihatan muda dari usia sebenar. Ramai yang tak menyangka. Aku pulak tak suka kalau orang yang lebih muda panggil aku dengan panggilan yang tak betul.

Ape aku nak tulis ni pun dah lupe. Ade point lagi ni aku nak cakap tapi tadi henpon lak bebunyi. Mak aku punye bisnes la tu, dia mintak tolong caj henpon dia dalam bilik aku sebab charger dia hilang... Adei ape nak tulis ni....lupe ahh!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara kawal berat badan dan info kesihatan mengenainya