Salam aidilfitri semua

Salam Aidil Mubarak kepada semua. Semoga berbahagia disamping yang tersayang dan selamat kunjung-mengunjungi sesama sanak-saudara.

Tahun ni dah masuk tahun keempat aku beraya di kampung halaman aku sendiri secara totally. Sebelum ni aku merantau selama 6 tahun, namun dek kerana aku merasakan kehidupan ku diperantauan tak  seperti yang diharapkan, maka aku pun kembali ke tempat asalku.

Semenjak aku kembali ke sini, aku bercita-cita untuk menjadi lebih tenang dan bahagia. Dan memang benar, aku tak perlu lagi sakit hati bila pulang beraya kerana berebut cuti. Tak perlu juga menghadapi traffic jam yang menggila setiap kali pulang beraya dan kembali bertugas. Berbanding tugas yang aku lakukan dahulu dan gaji yang aku dapat, rasa aku tak begitu berbaloi. Mungkin ada yang menganggap pendapatan yang banyak dapat memberi kebahagiaan, sebenarnya tidak....

Sebagai lelaki, aku teringin juga berhari raya dengan seseorang yang istimewa. Setakat ni memang belum ada. Tapi aku ada sedikit semangat di tempat kerja baru ku.  Kerana di situ lah aku kenal seorang bos yang padaku amat baik dan prihatin. Kebaikannya telah membuatkan aku 'cair'. Tapi aku sedar siapa aku, dan aku tak mampu nak lebih-lebih. Aku tak dapat nak terangkan di sini mengapa. CUma itu lah, perasaan ni kerap hadir kepada insan yang tidak sepatutnya. Aku agak down di situ...

Dah hampir 2 tahun aku kerja. Kadang OK, kadang tak . Namun yang pasti, lebih OK berbanding tempat kerja ku yang dulu. Orang mungkin tak setuju dengan ku. Mana mungkin tempat kerja ku yang dulu kurang baik berbanding tempat kerja ku sekarang. Tapi biarlah...biar orang nampak kita tak bahagia, namun hakikatnya, kita sebenarnya bahagia. .

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara kawal berat badan dan info kesihatan mengenainya