Buat muka sedih atau muka marah

Bukan senang nak buat muka sedih. Tambahan pula kalau perasaan sebenar kita ketika itu adalah marah. Buat muka sedih ni sebenarnya sebab kita dah betul2 give up, kecewa, frust dan seumpamanya. Ye lah, orang tau kita marah, tapi orang juga tau kita marah sebab peristiwa yang kita tak suka terjadi kembali di hadapan mata. Orang sekarang pun dah makin pandai menilai.(orang perempuan)

Contohnya, ada sorang perempuan mengata korang macam2. Korang marah tapi tak dapat berbuat apa2 waktu tu atas pelbagai sebab. Jadi korang lupakan la peristiwa tu di ingatan. Tiba suatu masa, peristiwa yang hampir sama berulang lagi. Kali ni kalau korang nak mempertahankan diri korang pun memang boleh sangat, juga atas pelbagai sebab ketika itu. Tapi tiba2 korang terfikir, perempuan neraka macam ni kalau nasihat macam mane pun tak MAKAN SAMAN punye. Jadi, kalau korang nasihat ke, hentak ke, bagi anjing makan dia ke, tetap takkan berubah. Apa yang korang boleh buat?

Kalau aku, aku diam je. Buat muke sedih. Membisu seribu bahasa. Kemudian datang satu geng mat motor. Pukul perempuan tu dengan kayu sampai pengsan. Aku buat ape waktu tu? Tengok je la. Aku pun boleh lari minta tolong. Tapi, perempuan macam tu tak berguna sesen pun. Buat ape nak tolong.

Manusia? Perempuan tu manusia? Binatang lagi baik dari perempuan macam tu. Kalau kita tolong anjing yang tersepit, kita yang akan digigit. Betul tak? Jangan tolong...jangan....Ingat tu...

Macam mana pula dengan perempuan yang baik? Perempuan baik boleh dikatakan manusia la jugak. Tapi, pilihan di tangan korang. Kalau korang baik, korang akan tolong orang yang sedang susah. Aku kalau tolong perempuan baik, bukan sebab aku kesian. Sebab aku nak dapat pahala.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara kawal berat badan dan info kesihatan mengenainya