Kelemahan teknologi smartphone samsung screen besar (untuk orang macam aku)

Aku ada sebuah smartphone Samsung model Mega 2. Aku tau korang punye lagi canggih dan hebat. Masalahnya screen dia yang besar ni menyukarkan aku untuk memegangnya dek kerana screen nya yang terlampau luas sehingga tiada ruang untuk aku memegang tanpa jari atau tanganku terkena screen secara tidak sengaja. Biasanya kita pakai smartphone, guna 2 belah tangan,betul tak? Sebelah tangan pegang, sebelah lagi sentuh screen. Apa  terjadi kalau kedua-dua belah tangan korang terkena screen? Kalau tak tau boleh test sendiri. Jawapannya, caca merba lah segala fungsi-fungsi yang ada dalam smartphone tu. Dah le berat, lenguh tapak tangan ku kau tahu!!

Bagi korang yang pakai handphone biasa atau mungkin juga bukan smartphone, mesti rase nak menyindir aku, kan?? Tak de hal lah..aku tak terase pun.

Oleh itu, bagi aku, saiz optimal yang paling sesuai sekali untuk smartphone Samsung adalah sebesar Galaxy Note 4.  Itu adalah saiz yang pada aku mudah untuk dikendalikan kerana tidak terlalu besar. Besar sangat pon susah sebenarnya. Sape lah yang cipta teknologi screen sentuh ni. Screen penuh satu smartphone sampai nak pegang pun susah. Sepatutnya buat lah bingkai (frame) lebar setengah inci dari screen tu, boleh jugak pengguna nak pegang dengan selesa. Apa lah Samsung, tu pun tak tau!!

P.S : Lepas ni akan ade la usahawan yang akan kaya-raya kalau faham ape yang aku sampai kan ni :)

Ulasan

  1. hhahaha, betul...and now, saya rase cam nak tambah gadget, galaxy note 4 pulakkkkk

    BalasPadam

Catat Komen

Sebarang komen membina adalah di alu-alukan.

Catatan popular daripada blog ini

Cara kawal berat badan dan info kesihatan mengenainya