Anak murid lelaki dan perempuan, mane lebih jahat?

Kalau ikut pengalaman saya lah sebagai bekas guru, anak murid perempuan lah paling jahanam. Boleh pergi melingkup...

Anak murid lelaki, kalau kita balun dia, torture dia atau sumpah seranah, dia akan faham kenapa kite buat dia macam tu. Anak murid lelaki biasanya akan pasrah dengan hukuman yang diterima. Berbeza dengan kes anak murid perempuan. Especially kalau perangai dah memang semula jadi jahanam. Cikgu mane leh belasah anak murid perempuan macam belasah anak murid lelaki walaupun dia jahat mengalahkan syaitonirrajim. Anak murid perempuan biasanya kaki repot. Walaupun dia bersalah, dia tetap cuba nak menegakkan benang yang basah. Jadi, apa penyelesainnya? Oleh kerana otak aku ni otak si kancil, maka aku pun dapat balas segala yang terpendam di dalam jiwa aku. Dek kerana tak tahan sangat, maka aku pun buat sesuatu.....


Aku mintak tolong cikgu perempuan lain tolong hamburkan kata-kata ammarah yang meluap-luap sambil aku melihat sendiri cikgu perempuan tersebut menunjal-nunjal kepada budak perempuan yang degil, suka mengata cikgu sendiri, tak makan saman dan tak mendengar nasihat tu. Padan muka budak tu. Penah sekali tu bapa dia sendiri tengok aku macam tak puas hati. Mesti anak dia tu yang repot bende tak baik pasal aku. Nak repot takpe, asal jangan buat citer. Kalau nak buat citer, tolong la citer dulu kebiadapan diri sendiri. Memang itu la first dan terakhir kali aku dapat anak murid macam tu. Harap2 tak de lagi lepas ni. Mintak simpang la.

Kepada anak murid cikgu yang perempuan tu, boleh blah la kalau kau dah tak minat lagi nak belajar dengan cikgu. Elok la sebab aku tak suke kau dan kau pun tak suke cikgu. Mujur aku tak macam ustat. Kan kau kene rotan ngan ustaz sebab kau ade buat bende biadap? Kire aku ni baik juga la sebabtak garang macam ustaz. Tu pun kau tak reti bersyukur. Siap amik kesempatan di atas kemuliaan hati budi cikgu kau. Pppuuihh..


Melalui firasat seorang cikgu seperti aku, rasa nya pada masa hadapan, bile kau dah besar, profession kau adalah 'minat rempit'. Betul tak? Kau minat kan keje cam tu? Hmm. Aku tak tau la ape perasaan keluarga kau. Kau ade abang kan? Rasanya adik beradik kau semue OK> Apesal kau tak OK ekk? Pelik aku...

Asalkan abang2 kau tak macam rempit kat tepi2 jalan yang menyusahkan masyarakat dah le. Yang penting dia reti respect aku ni yang lagi tua dari abang2 kau tu. Budak2 skarang mane reti respect orang tua sangat. Dia ingat aku ni budak2 lagi. Dengan umur pun tak tau  Main belasah je. ..sebab tu kalau jumpe rempit dan anjing, pukul rempit dulu. Anjing mungkin tak gigit, tapi rempit memang confirm biadap dan suke cari pasal. Bahaya...


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara kawal berat badan dan info kesihatan mengenainya